ERW- Energy Return Wheel este inovația care vrea să reinventeze roata

Conceptul unei roți fără aer nu este nou. Asemeena inovații au fost aplicate de Bridgestone și de alții de-a lungul timpului. Inovația cu care Brian Ruseel, inventatorul ERW, vine în față se referă la efectul de praștie oferit de folosirea unui cauciuc care stochează energie elastică.

Niște tije ajustabile se reglează și întind acel cauciuc, transformând roata într-o praștie de 360° ce stochează energie. Asemenea roți sunt create the Energy Return Wheel, companie lansată în 2002. Unele dintre avantajele unei asemenea roți ar fi: nu se sparg, ajută la scăderea consumului de combustibil (au și variante pentru automobile), scade lungimea pe care vehiculul accelerează sau frânează.

Criticii acestui tip de roată spun că este mai grea ca una normală și că există riscul să intre reziduuri prin găurile roții. Lucruri în genul se pot rezolva prin folosirea unor materiale compozite și prin îmbrăcarea completă a roții. Cum nu se va mai folosi de presiunea aerului pentru a menține roata lipită de jantă, energy return wheel poate fi folosită și când are defecțiuni ceva mai serioase.

Sincer, partea cu energia elastică nu mi se pare minune mare. Mai important este faptul că ai o roată care te poate ține mai mult și nu riști să ramâi în loc nici chiar când o parte din ea este pur și simplu ruptă în bucăți. Nu este o invenție în toată regula, dar Brian Russel speră că inovația lui să prindă tracțiune tot mai mare, deși interesul este crescut în Europa, dar nu în SUA, din motive evidente.

Via [Mashable].

No comments yet... Be the first to leave a reply!